تمدید مهلت ارسال خلاصه مقالات کنگره رویان تا پایان اردیبهشت

پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸

تهران- ایرنا- رئیس پژوهشگاه رویان با اعلام زمان و مکان بیستمین جشنواره بین‌المللی رویان از تمدید مهلت ارسال خلاصه مقالات کنگره های بین‌المللی رویان تا پایان اردیبهشت ‌ماه به منظور افزایش انگیزه محققان داخلی به منظور ارسال آثار تحقیقاتی خبر داد.
تمدید مهلت ارسال خلاصه مقالات کنگره رویان تا پایان اردیبهشت
به گزارش روز چهارشنبه گروه علمی ایرنا، عبدالحسین شاهوردی با بیان اینکه مهلت ارسال آثار تحقیقاتی به بیستمین کنگره بین‌المللی رویان تا پایان اردیبهشت تمدید شده است، علت اصلی تمدید مهلت آثار را افزایش انگیزه محققان ایرانی برای ارسال مقالات و کارهای تحقیقاتی عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه، پژوهشگاه رویان ششم تا هشتم شهریورماه در سالن همایش های رازی میزبان برگزاری بیستمین جشنواره بین‌المللی رویان و بیستمین کنگره بین‌المللی پزشکی تولید مثل و پانزدهمین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی رویان است، خاطرنشان کرد: طی 20 سال گذشته با برگزاری این برنامه‌های علمی، اتفاقات با ارزشی رقم خورده و محققان تجربیات بسیار خوبی را به دست آورده‌اند. 
به گفته رییس پژوهشگاه رویان، جشنواره بین المللی رویان فرصت مناسبی برای نشان دادن توانمندی‌های علمی ما به جامعه علمی بین‌المللی بوده و نگاه محققان خارجی را نسبت به محققان داخل کشور تغییر داده است.
وی همچنین ایجاد اعتماد بین محققان و شکل گرفتن پروژه‌های مشترک، پایان‌نامه مشترک، رفت و آمد محققان به آزمایشگاه‌های یکدیگر در سایه این اعتماد و نیز ارتقای سطح علمی تحقیقات را از دستاوردهای کنگره رویان عنوان کرد و افزود: به دنبال این اتفاقات، شاهد به چاپ رسیدن نتایج تحقیقات، در قالب مقالات مشترک بین محققان ایرانی و خارجی هستیم.
شاهوردی در رابطه با ویژگی خاص بیستمین جشنواره بین‌المللی رویان نیز اظهارکرد: امسال تلاش بر این بوده در زمینه‌هایی که محققان داخل کشور موفق هستند، بیش از پیش متمرکز شویم و مهمانان تخصصی را نیز بیشتر در زمینه‌هایی که برای محققان کشور چالش‌برانگیز است، دعوت کنیم. خوشبختانه تاکنون تعداد قابل توجهی از مهمانان خارجی پاسخ‌گوی ما بودند و امیدواریم که تا زمان جشنواره شاهد حضور این عزیزان باشیم و جشنواره را با کیفیت بالا برگزار کنیم.
وی همچنین درخصوص جوایز این جشنواره نیز توضیح داد: امسال دو برنده در بخش 'پزشکی تولید مثل' و دو برنده در بخش 'سلول‌های بنیادی' معرفی خواهیم کرد و تلاشمان این بوده که در هر زمینه، یک نفر تحقیقات خود را در علوم پایه و یک نفر نیز در علوم بالینی به سرانجام رسانده باشد؛ به این منظور که به هر دوی این علوم به یک میزان توجه شود.
رئیس پژوهشگاه رویان همچنین اظهارکرد: ما قصد داریم در بخش بین‌المللی، معادل جایزه نقدی که سال گذشته به مهمانان خارجی اهدا کردیم، فرش‌های نفیس کشور را به این عزیزان اهدا کنیم.
رئیس پژوهشگاه رویان در ادامه ابراز امیدواری کرد که تمام پژوهشگران کشور که در رشته‌های مرتبط با پزشکی تولید مثل و سلول‌های بنیادی اثری دارند مقاله خود را تا مهلت عنوان شده به دبیرخانه کنگره ارسال کنند تا امسال شاهد بیشترین مشارکت محققان کشور در کنگره های بین المللی رویان باشیم.

برچسب‌ها:
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.