آغاز برنامه‌های هفته نجوم از 16 اردیبهشت

پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸

تهران- ایرنا- مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران اعلام کرد: ویژه‌برنامه‌های هفته نجوم امسال از روز دوشنبه 16 تا 22 اردیبهشت برگزار می‌شود و شنبه 21 اردیبهشت روز جهانی ستاره‌شناسی است.
آغاز برنامه‌های هفته نجوم از 16 اردیبهشت
«مسعود عتیقی» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار علمی ایرنا گفت: 46 سال قبل در بهار سال 1352 شمسی (1973 میلادی) «داگ برگر» رئیس انجمن نجوم کالیفرنیای شمالی با برداشتن گام زیبایی در عمل ایده جالبی را مطرح نمود تا به‌جای آنکه مردم به رصدخانه‌ها بروند، آماتورها تلسکوپ‌های خود را به میان مردم بیاورند و عشق خود را نسبت به آسمان با آن‌ها تقسیم و از این راه علاقه‌مندان بیشتری را به دانش کهن و جذاب ستاره‌شناسی جذب کنند.
وی افزود: این مناسبت به‌مرور به روز جهانی ستاره‌شناسی تبدیل شد؛ کمتر از 30 سال بعد از آغاز این حرکت ترویجی با تأسیس انجمن نجوم آماتوری ایران و مکاتبه با لیگ جهانی برگزارکننده، این مناسبت از سال 1380 شمسی برای اولین بار هم‌زمان با جامعه جهانی در فرهنگسرای بهمن برگزار شد.
عتیقی ادامه داد: امسال از روز دوشنبه ششم تا یکشنبه دوازدهم ماه مه 2019 (16 تا 22 اردیبهشت 1398) هفته نجوم و روز شنبه 11 ماه مه برابر با 21 اردیبهشت روز جهانی ستاره‌شناسی است.
مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران با اشاره به مصادف شدن روز و هفته جهانی نجوم سال 1398 با ماه مبارک رمضان، گفت: انجمن نجوم آماتوری ایران برنامه‌های خاصی را برای این روز و هفته به اجرا می‌آورد که جزییات آن در آینده نزدیک اطلاع‌رسانی می‌شود.
عتیقی بیان داشت: چه خوب است فعالان نجومی کشور به اهداف جامعه جهانی که با تفکر و استدلال منطقی انجام‌شده احترام بگذارند و تلسکوپ‌ها را در این روز و هفته به میان مردم و مکانه‌ای عمومی برده تا مردم فرهیخته کشور بیش‌ازپیش با این دانش آسمانی آشنا شوند.

برچسب‌ها:
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.