رودهای اروپا آلوده به آفت‌کش‌ها و داروهای آنتی‌بیوتیک‌

چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۸

همشهری آنلاین: کارشناسان محیط زیست در یک بررسی مشاهده کردند آفت‌کش‌ها و داروهای آنتی‌بیوتیک‌ جریان‌های آب و رودها را در سراسر اروپا آلوده کرده‌اند.

رود
به گزارش ایسنا، محققان معتقدند این آلودگی برای حیات وحش خطرناک است و ممکن است خطر رشد میکروب‌های مقاوم به دارو را افزایش دهد.

محققان در بررسی روی ۲۹ مجرای آب در ۱۰ کشور اروپایی از جمله انگلیس به وجود بیش از ۱۰۰ نوع آفت‌کش و ۲۱ نوع دارو پی بردند. یک چهارم از مواد شیمیایی شناسایی شده ممنوعه اعلام شده‌اند در حالی که در نیمی از رودهای مورد مطالعه حداقل میزان یک نوع آفت‌کش بیش از حد مجاز بوده‌ است.

محققان اظهار داشتند: شناسایی حجم بالایی از آفت‌کش‌ها و داروها در رودها و مجراهای آب به وجود ترکیب‌های پیچیده اشاره دارد که تاثیرات آن‌ها ناشناخته هستند. آفت‌کش‌ها یکی از فاکتورهای موثر در کاهش جمعیت بسیاری از حشرات است که پرنده‌ها برای تامین غذای خود به آن‌ها وابسته هستند.

به گزارش روزنامه گاردین، "پاول جانسون" یکی از محققان این مطالعه از دانشگاه اکستر گفت: اهمیت مطالعه جدید این است که شیوع مواد شیمیایی فعال به لحاظ زیست شناختی را در مجراهای آب در تمامی اروپا نشان می‌دهد.

برچسب‌ها:
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.