میزان خسارت سیل به بخش کشاورزی

یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۸

همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر مدیریت بحران وزارت جهاد کشاورزی گفت: بر اساس آخرین گزارش‌های رسیده به علت بارندگی‌ها و سیلاب‌های اخیر تا ۱۷ فروردین ماه در مجموع ۶ هزار و ۱۶۶ میلیارد تومان به بخش کشاورزی در ۱۶ استان خسارت وارد شده است.

سیل کشاورزی
به گزارش ایرنا، سید محمد موسوی با اعلام این خبر افزود: سیل اخیر به ۴۶.۳ درصد بخش زراعی، ۱۲.۲ درصد بخش باغبانی، ۱۹ درصد بخش دام، طیور و آبزیان و ۲۲.۵ درصد بخش آب و خاک، امور زیربنایی و تاسیسات و شبکه‌های انتقال آب خسارت وارد کرده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی ۸۰ درصد خسارت‌ها را مربوط به چهار استان دانست و اظهار داشت: در بین ۱۶ استان سیل‌زده، بیشترین میزان خسارت‌های بخش کشاورزی مربوط به استان‌های گلستان، خوزستان، لرستان و مازندران است.

وی تصریح کرد: این خسارت‌ها به ۸۷۲ هزار هکتار اراضی زراعی شامل محصولات گندم، جو، کلزا و برنج و ۱۰۸ هزار هکتار اراضی باغی مرکبات و سیاه ریشه وارد شده است.

بارش‌های سنگین که از روزهای پایانی سال گذشته آغاز شد، منجر به وقوع سیل در ۲۴ استان کشور شده است، در حالی که در موج اول بارش‌ها، استان‌های گلستان و مازندران درگیر پدیده سیل شدند، در مراحل بعد استان‌های واقع در غرب و جنوب غرب کشور عمدتا فارس، لرستان و خوزستان دچار حادثه شدند.

به علت بارش‌های اخیر هنوز احتمال وقوع سیل در برخی نقاط کشور وجود دارد و دستگاه‌های مسوول با مدیریت مخازن سدهای کشور و تخلیه روستاها و شهرهای پایین دست سدها در حال مدیریت بحران و به حداقل رساندن خسارات این پدیده هستند.

برچسب‌ها:
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.