لاله، نیلوفر آبی، سروناز و گل‌محمدی، گل‌های ملی ایران

در حال حاضر حدود 100 کشور جهان دارای گل ملی هستند که در برخی از کشورها مانند کانادا، آلمان و لبنان یک درخت به‌عنوان نماد ملی گیاهی کشور انتخاب می‌شود.

در برخی از کشورها، گیاهانی به‌عنوان گل ملی انتخاب شده‌اند که این گیاهان چندان قابل توجه نیستند.

گل رز از نظر کسوت قرار گرفتن در جایگاه گل ملی، رتبه نخست را به خود اختصاص داده است و در 9 کشور آمریکا، انگلستان، ایتالیا، ایران، رومانی، عراق، عربستان صعودی، مراکش و بلغارستان به‌عنوان گل ملی انتخاب شده است.

رتبه دوم به گل ارکیده تعلق دارد که در میان هفت کشور که بیشتر در آمریکای جنوبی قرار دارند، به‌عنوان گل ملی انتخاب شده است.

گل‌های لاله و یاس در رتبه‌های بعدی جای گرفته‌اند و چهار گل نیلوفر آبی، گل‌محمدی، سروناز و لاله از گل‌های ملی ایران هستند.

انتخاب یک گل به‌عنوان گل ملی، ارتباط عمیقی با ویژگی‌های یک کشور دارد که عواملی همچون کسرت انتشار، اختصاص رویش گیاه در نواحی یک کشور، تاریخ، اسطوره‌ها، مذهب و خصوصیات فرهنگی مردم کشور در این انتخاب دلالت دارند.

از گل‌های ملی که در روییدن آنها به‌صورت طبیعی تنها بر حوزه یک کشور به‌خصوص محدود شده است، می‌توان به گل زنگوله‌ای شیلی در شیلی، گل شکرپاره در آفریقای جنوبی، اقاقیای طلایی در استرالیا و سرخس نقره‌ای در زلاندنو اشاره کرد.

مطلب از خبرگزاری کشاورزی ایران

منبع: http://iana.ir/
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.