اولتیماتوم دانشگاه علمی کاربردی به ۷۰ واحد بی‌کیفیت

شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۸

رییس دانشگاه علمی کاربردی از آغاز دور جدید سطح‌بندی مراکز علمی کاربردی از خرداد ماه سال ۹۸ خبر داد و گفت: در ارزیابی جدید ۷۰ مرکز در سطح ۴ قرار گرفتند و در صورتی که این واحدها سطح خود را ارتقا ندهند، پذیرش دانشجو در این مراکز از مهر ۹۸ متوقف خواهد شد.

دکتر محمدحسین امید در گفت و گو با ایسنا ضمن اعلام این خبر، سطح بندی مراکز علمی کاربردی را یکی از مهم‌ترین اقدامات دانشگاه در سال ۹۷ در راستای کیفی سازی آموزش دانست و اظهار کرد: در این ارزیابی واحدهای علمی کاربردی در چهار سطح دسته بندی شدند که بر این اساس حدود ۷۰ مرکز در سطح ۴ که کیفیت پایینی قرار دارند، قرار گرفتند و مابقی واحدها در سطوح یک، دو و سه طبقه بندی شدند.

وی در ادامه تصریح کرد: دور دوم سطح بندی واحدهای علمی کاربردی از خرداد ماه سال ۹۸ آغاز خواهد شد که در این سطح بندی واحدهایی که در سطح چهار هستند باید بتوانند ارتقا یابند در غیر این صورت پذیرش دانشجو در این واحدها از مهر سال جاری متوقف خواهد شد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی خاطرنشان کرد: در ارزیابی مرحله بعد نیز مراکزی که در ارزیابی‌های انجام شده رتبه قابل قبولی نداشته باشند و سطح خود را ارتقا ندهند از پذیرش دانشجو منع خواهند شد و ضمن اینکه مراکز و واحدهایی که از سطوح بالاتری برخوردار هستند، از تشویق‌هایی نظیر یک سوم پرداختی بالاسری به دانشگاه علمی کاربردی بهره‌مند می‌شوند.

دکتر امید خاطر نشان کرد: ۷۰ مرکز علمی کاربردی که در سطح چهار قرار دارند در همه سطح کشور پراکنده هستند و نمی‌توان این واحدها را به استان‌های مشخص نسبت داد و ما حتی در استان تهران نیز واحد علمی کاربردی بی کیفیت داریم.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی خاطرنشان کرد: مراکزی که در ارزیابی‌های انجام شده رتبه قابل قبولی نداشته باشند و سطح خود را ارتقا ندهند از پذیرش دانشجو منع خواهند شد و ضمن اینکه مراکز و واحدهایی که از سطوح بالاتری برخوردار هستند و از تشویق‌هایی نظیر یک سوم پرداختی بالاسری به دانشگاه علمی کاربردی بهره‌مند می‌شوند

برچسب‌ها:
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.