تراز دریاچه ارومیه از یکهزار و 271 متر فراتر رفت

جمعه ۹ فروردین ۱۳۹۸

ارومیه - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: تراز دریاچه ارومیه با 31 سانتیمتر افزایش نسبت به زمان مشابه سال گذشته به یکهزار و 271 متر و یک سانتی متر رسید.
تراز دریاچه ارومیه از یکهزار و 271 متر فراتر رفت
کیومرث دانشجو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تراز این دریاچه در روز مشابه سال آبی گذشته یکهزار و 270 متر و 70 سانتی متر بود و افزایش آن نسبت به ابتدای سال آبی جاری نیز 74 سانتی متر برآورد می شود. 
وی با اشاره به ثبت تراز یکهزار 270 متر و هشت سانتی متری برای دریاچه ارومیه در سال های گذشته، اظهار داشت: با اقدامات انجام شده در دولت تدبیر و امید و اختصاص اعتبار مناسب برای اجرای طرح های احیا در کنار رهاسازی آب سدهای اقماری و بارش های مناسب شاهد رشد نزدیک به یک متری سطح آب دریاچه هستیم. 
وی ادامه داد: وسعت دریاچه ارومیه نیز طبق آخرین پایش انجام شده به 2 هزار و 583 کیلومتر مربع رسیده که 352 کیلومتر مربع بیشتر از زمان مشابه سال گذشته است. 
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی بیان کرد: در حال حاضر حجم آب موجود در دریاچه ارومیه نیز 2 میلیارد و 640 میلیون مترمکعب است که رشدی یک میلیارد و 50 میلیون مترمکعبی نسبت به زمان مشابه سال گذشته دارد. 
به گزارش ایرنا، در ماه های گذشته بیش از 300 میلیون مترمکعب آب از سدهای اقماری وارد دریاچه ارومیه شد و علاوه بر آن بارش های بسیار خوبی را در زمستان و ابتدای بهار امسال در این حوضه شاهد بودیم. 
دریاچه ارومیه در قالب طرح های ستاد احیا قرار است ظرف مدت 10 سال /از 1394/ به تراز اکولوژیک خود برسد؛ این دریاچه از اواسط دهه 1380 شروع به خشک شدن کرد و بنا بر آمار بین المللی تا سال 2015 میلادی حدود 80 درصد از مساحت آن خشک شد. 

برچسب‌ها:
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.