پذیرش دانشجو در پردیس‌های دانشگاهی هدفمند می‌شود

جمعه ۲۴ اسفند ۱۳۹۷

معاون آموزشی دانشگاه تهران از هدفمند کردن پذیرش دانشجو در پردیس‌های دانشگاه خبر داد و گفت: پذیرش دانشجو سه سال است که در پردیس ارس دانشگاه تهران به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم متوقف شده است.

دکتر حسین حسینی در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب از توقف پذیرش دانشجو در پردیس ارس دانشگاه تهران خبر داد و افزود: این توقف به منظور فراهم نمودن زیرساخت‌های آموزشی و پژوهشی لازم صورت گرفته است و در حال حاضر با حمایت منطقه آزاد ارس مجدد شرایط برای پذیرش دانشجو در این مرکز بهینه شده است.

وی در ادامه به کنترل ظرفیت پذیرش در پردیس ارس دانشگاه تهران اشاره کرد و گفت: ما علی‌رغم اینکه می‌توانیم در بسیاری از رشته‌ها دانشجو پذیرش کنیم اما سالیانه در کمتر از ۱۰ رشته دکتری و ۱۰ رشته کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش داریم.

معاون آموزشی دانشگاه تهران در خصوص پردیس البرز این دانشگاه نیز افزود: با توجه به اینکه این پردیس از نظر موقعیت جغرافیایی در کرج واقع شده است به همین دلیل شرایط مناسب برای ارائه کلاس‌های آموزشی وجود نداشت به همین دلیل این پردیس به تهران منتقل و زیرساخت‌های خوبی برای توسعه آموزش در این پردیس ایجاد شده است.

دکتر حسینی با تاکید بر ضرورت ساماندهی پذیرش دانشجو در پردیس کیش نیز گفت: این پردیس با توسعه منطقه کیش گره خورده و نگاه مسئولان منطقه ضرورت توسعه این پردیس است به همین دلیل علی‌رغم مجوز پذیرش دانشجو در کلیه رشته‌های دایر، سعی کردیم همه تمهیدات را به کار ببریم تا کیفیت لازم در آموزش داشته باشیم.

وی در پایان از ارائه کلاس‌های آموزشی به دو زبان انگلیسی و فارسی خبر داد و اظهار کرد: دانشگاه تهران مجوز برگزاری این دوره‌ها را به زبان انگلیسی را کسب کرده است.

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.