گردهمایی منجمان کشور در ماراتن "مِسیه" در اصفهان

دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷

مدیر مرکز آموزش نجوم ادیب اصفهان گفت: هجدهمین دوره ماراتن نجومی "مِسیه'" با حضور منجمان سراسر کشور در روزهای ۱۶ و ۱۷ اسفند ماه جاری در شهر زواره اصفهان برگزار می‌شود.

مهدی اسحاقی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر، اظهار کرد: این رویداد در سه بخش رصد، آموزش و عکاسی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ماراتن مسیه، رقابتی سالانه است که میان منجمان آماتور سراسر کشور در ماه اسفند برگزار می‌شود و هدف آن رصد اجرام غیرستاره‌ای در آسمان شب است.

مدیر مرکز آموزش نجوم ادیب اصفهان تصریح کرد: رقابت مسیه، امسال با همکاری مرکز نجوم ادیب و ماهنامه نجوم در سه بخش آموزش، رصد رقابتی اجرام آسمانی (مقدماتی و پیشرفته) و عکاسی در زواره اصفهان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بخش رصد این مارتن در بخش‌های رصد با دوربین دوچشمی و تلسکوپ برگزار می‌شود. در این بخش، شرکت کنندگان در بخش مقدمانی باید به رصد ۱۱۰ جرم فهرست مسیه از غروب ۱۶ اسفند تا سحرگاه ۱۷ اسفند بپردازند.

اسحاقی افزود: علاقه مندان بخش عکاسی می‌توانند با خلق تصاویر زیبا عکس‌های نجومی داشته باشند. در بخش آموزش نیز علاقه مندان به رصد و نجوم، آموزش‌هایی در باره چگونگی پیدا کردن صُور فلکی، آشنایی با ستارگان آسمان شب و رصد آسمان شب با تلاسکوپ را فرا می‌گیرند.

وی امتیاز شرکت کنندگان را مربوط به تعداد رصد اجرام آسمانی اعلام و خاطرنشان کرد: هرچه تعداد رصد اجرام بیشتر باشد، فرد امتیاز بیشتری کسب می‌کند.

مدیر مرکز نجوم ادیب اصفهان از داوری برگزیدگان این ماراتن در دوره آینده خبر داد و گفت: حضور در این رقابت محدودیت سنی و تحصیلاتی ندارد و تمام علاقه‌مندان نجوم از سراسر کشور می‌توانند در این رقابت‌ها شرکت کنند.

برچسب‌ها:
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.