بیشترین کلماتی که پژوهشگران در ۲۰۱۸ میلادی جستجو کرده‌اند

دوشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۷
کلمات کلیدی که پژوهشگران در سال ۲۰۱۸ در پایگاه های علمی اسکوپوس، مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی و مرورگر گوگل جستجو کرده‌اند استخراج و اعلام شد.
به گزارش ایسنا، اداره تحلیل دادگان مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی، با بررسی اصطلاحات جستجو شده در پایگاه علمی اسکوپوس، مرورگرگوگل (که توسط نیچر منتشر شده است) و مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی(SID) اصطلاحاتی که بیشترین جستجو را داشته‌اند مشخص واعلام کردند.
براساس این گزارش "سرطان"، "بلاکچین" و "کلان‌داده" برترین اصطلاحاتی هستند که در پایگاه علمی اسکوپوس جستجو  شده‌اند و بیشترین جستجو در سالهای ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ مربوط به کلید واژه "سرطان" است.
بررسی‌های جدید در سال ۲۰۱۸ نشان می‌دهد آنچه که دانشمندان بیشتر جستجو کرده‌اند، «یادگیری ماشین» و «یادگیری عمیق» است که ۲۰ واحد افزایش داشته و هوش مصنوعی از جایگاه سیزدهم در سال ۲۰۱۷ به جایگاه چهارم در ۲۰۱۸ ارتقا یافته است. همچنین، سرطان، حمله قلبی و کلان داده در میان ده اصطلاح برتر جستجو شده در پایگاه علمی اسکوپوس هستند.
معادلات ساده و ثابت ها، سرعت نور و مساحت دایره اصطلاحات برتر علمی سال ۲۰۱۸ هستند که در مرورگرگوگل جستجو شده اند.
براساس این گزارش بررسی اطلاعات جستجوهای ایرانیان در گوگل در  ۱۲ ماه گذشته  میلادی نشان می‌دهد، «آمیرزا، قیمت طلای ۱۸ عیار و تلگرام طلایی» کلماتی هستند که بیشترین میزان جستجوی ایرانیان در گوگل را شامل می شود و کلمات کلیدی «عمر خورشید، غروب آفتاب و ماه‌گرفتگی» اصطلاحاتی علمی  هستند که ایرانیان آن را بیشتر جستجو کرده‌اند واین در حالی است که کلمات «جام جهانی  ۲۰۱۸، ویدئو در و لوگین فیس بوک» اصطلاحاتی هستند که توسط کاربران جهانی بیشتر جستجو شده‌اند.
بخش دیگری از گزارش اداره تحلیل دادگان مرکز اطلاعات علمی، مربوط به بررسی اصطلاحات و کلمات کلیدی جستجو شده در SID در سال ۲۰۱۸ میلادی است که مورد توجه قرار گرفته است.
براساس  این گزارش کلماتی  چون «روانشناسی، حسابداری، افسردگی، طلاق، استرس، فضای مجازی، اعتیاد، مدیریت، هوش هیجانی و اضطراب»اصطلاحاتی هستند که در سال ۲۰۱۸ بیش از ده بار  توسط محققان جستجو شده‌اند این کلمات مرتبط با حوزه علوم انسانی بوده و به زبان فارسی جستجو شده‌اند.
Career Leadership QFD-Hysterectomy--Educational-GIS-Accounting- Anemia- Metafizika-Planning--Curriculum-Management
از جمله کلیدواژه های لاتین هستند که در سال ۲۰۱۸ در پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID) از سوی محققان و پژوهشگران جستجو شده است.
طبق اعلام روابط عمومی مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی، به منظور مطالعه متن کامل گزارش از لینک زیر استفاده کنید :
https://www.sid.ir/blog/Post/۵۰۲۱۲
منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.