مرغ های فاقد آنتی بیوتیک در میادین شناسنامه دار هستند

چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۱

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران(ایانا) مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار و فراورده‌های كشاورزی شهرداری تهران اعلام كرد: مرغ‌های فاقد آنتی بیوتیك بصورت بسته بندی و دارای شناسنامه و \'كد نظارت ویژه وزارت بهداشت دامپزشكی كشور\' هستند.

مرغ های فاقد آنتی بیوتیك در میادین شناسنامه دار هستند

\'حسین صفایی\'در گفت وگو با خبرنگار افزود: این مرغ‌ها بصورت بسته بندی عرضه می‌شوند و بر روی برچسب آنها واژه فاقد آنتی بیوتیك نوشته شده است.

وی اظهار داشت: خریداران می‌توانند با كنترل این كدها و نوشته‌های روی برچسب ها؛ مرغ‌های فاقد آنتی بیوتیك را از بقیه مرغ‌های پرورشی در كشور تشخیص دهند.

صفایی میزان توزیع این مرغ‌ها در سطح پایتخت را روزانه یكهزار و 300 تا یكهزار و 400 كیلوگرم ذكركرد و گفت: این مرغ‌ها روزانه از سامانه مركزی واقع درمیدان سهروردی به سایر میادین و فروشگاههای پروتئینی سطح شهر تهران توزیع می شود.

وی نرخ این نوع از مرغ‌ها را با توجه به خطر ریسك پذیری تولید كننده برای استفاده نكردن از داروی آنتی بیوتیك‌ها و بهبود تاسیسات و تجهیزات و روش تولید، قدری گرانتر از سایر مرغ‌های پرورشی ذكر كرد.

مدیرعامل سازمان میادین تره بار ضمن رد برخی اظهارات درباره ارگانیك بودن مرغ‌های آنتی بیوتیك گفت: این مرغ‌ها بصورت ارگانیك پرورش داده نمی‌شوند و فقط در پرورش آنها از داروهای آنتی بیوتیك استفاده نشده است

منبع: خبرگزاری کشاورزی ایران IANA
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.