استراتژی کسب و کار آمازون

شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۸

در سال 1994، پس از ثبت نرخ رشد 2300 درصدی اینترنت، جف بزوس (موسس آمازون)  به فکر شروع کسب و کار آنلاین افتاد.

بزوس هنگامی که پس از به اشتراک گذاشتن ایده خود از پدر و مادر خود خواسته پولی را بپردازد، اولین سوال پدرش این بود: "اینترنت چیست؟" که به وضوح نشان می دهد که در آن زمان مردم خیلی از اینترنت سر در نمی آوردند.

مطمئنا فروش برای یک کارآفرین جوان مشکل خواهد بود، اما او به نوعی موفق به پیدا کردن محصولات ارزان قیمت شد که می تواند به راحتی در فضای وب به فروش برسد.

با کمک مالی 245 573 دلار از والدینش، بزوس آمازون را در گاراژ منزل خود پایه گذاری کرد. اکنون سرمایه گذاری آنها تقریبا به ارزش 30 میلیارد دلار (ROI 12000000٪ ) است.

در سال 1997، سه سال پس از راه اندازی ارزش تخمینی آمازون 438 میلیون دلار بود. آمازون به تدریج به یک شرکت چند ملیتی تبدیل شد و در حال حاضر ارزش 890 میلیارد دلاری را دارد. غول تجارت الکترونیک دومین شرکت آمریکایی است که بعد از ارزیابی تریلیون دلاری پس از اپل، زمانی که قیمت سهام خود در تاریخ 4 سپتامبر 2018 به قیمت تمام شده بالا (2050 دلار) رسید، عبور کرد.

قطعا اینترنت بخش مهمی از رشد آمازون است، اما نوآوری های تکنولوژیکی، استراتژی بازاریابی و مهمتر از همه، مدل کسب و کار آن چیزی است که آمازون را به عنوان شرکت نوآورانه ای از عصر کنونی می سازد.

آمازون از زمان آغاز به کار آن به عنوان یک وب سایت فروش کتاب شناخته شد و فعالیت خود را به بخشهای دیگر مانند لجستیک، تکنولوژی مصرف کننده، محاسبات ابری، و اخیرا، رسانه ها و سرگرمی گسترشداده است - دامنه هایی که به آمازون کمک می کند راه را به برای ظهور یک شرکت تریلیون دلاری هموار سازد.

ادامه دارد...

منبع: greyb.com
برچسب‌ها:
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.