نتایج یک تحقیق جدید: ویتامین K ممکن است در سلامت چشم موثر باشد

پنجشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۷

تحقیقات جدید در مورد ویتامین K -ویتامینی که بطورسنتی یه عنوان کمک کننده در لخته شدن خون شناخته شده و سطح کلسیم را در استخوان ها حفظ می کند- مشخص شده است که احتمالا می تواند سلامت چشم را نیز افزایش دهد.

 این گزارش نتیجه کار محققان دانشگاه لووان در بلژیک است که بر روی 935 نفر را به طور تصادفی در رنج  سنی 40 سالگی انجام شده است. 

آنها نوشتند: "MGP به طور گسترده ای در چشم بیان شده است، جایی که در حفظ یکپارچگی ساختاری شبکه مشبک، اسکلرا و سلول های گانگلیونی مشارکت می کند." به عبارت دیگر، MGP از بافت سالم حمایت می کند، فشار چشم و گردش خون را متعادل می کند و از انتقال اطلاعات بصری به مغز کمک می کند.

با توجه به اینکه فعال شدن MGP نیازمند ویتامین K است، محققان فرض بر این داشتند که می تواند ارتباطی بین مصرف ویتامین K و سلامت چشم وجود داشته باشد. آنها در نشریه Scientific Reports نوشتند که مکمل ویتامین K می تواند در بهبود سلامت چشم در این سن ما کمک کننده باشد. 

ویتامین K یک ویتامین محلول در چربی است که به دو شکل اصلی دارد: 1- فیلووینون، همچنین به نام فیتونادونی (ویتامین K1) شناخته شده است که در سبزیجات برگ سبز مانند کاهو، بروکلی و اسفناج یافت می شود.

2- منوکینون (ویتامین K2)، حدود 10 درصد از مصرف ویتامین K را تشکیل می دهد و می تواند در روده توسط میکرو فلورا تولید شود.

مانند ویتامین C و E ویتامین K یک خانواده از ویتامین ها است و انواع دیگر مناوینون ها نیز می توانند در غذای مصرف شده ما یافت شوند؛ MK-4 در گوشت حیوانات یافت می شود، MK-7، MK-8 و MK-9 در محصولات غذایی تخمیر شده مانند پنیر یافت می شود و ناتو (نوعی غذای سنتی ژاپنی حاصل از تخمیر سویا)  نیز یک منبع غنی از MK-7 است.

رژیم متنوع و یک روده سالم می تواند به شما کمک کند که ویتامین K کافی دریافت کنید.

منبع: naturalhealthnews
نویسنده: By Staff Writer, Natural Health News
برچسب‌ها:
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.